Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M86i93c16h70a52l 68M47i80l58l95e69r 9476802479312

s Phoenixem /luzkovym vozem jsme jeli vloni do Nemecka (ranni prestup na vlak do Parize) a po par tydnech opacne timtez vlakem z Basileje do Prahy. Bylo to na konci zaplav a vlak jel pomaleji az do Drazdan. Na rozdil od popisu v blogu, restauracni vuz pristavovali az k ranu ve Frankfurtu. Jidlo a piti se kupovalo z vozejku nebo od pruvodciho.

Kazdy vagon je oznaceny smerovkou. Uz z toho je jasne, ze vlak se cestou musi rozdelit na ruzne vetve. Na portalu Ceskych Drah, strana Razeni vlaku, EN 456/458 Phoenix je totez.  Vagony jsou razene chronologicky zemepisne odzadu. Zadni dva vagony, 2.trida na sezeni, smerovka Erfurt (kam si autorka zrejme sla sednout ) a blok 4 vagonu do Curychu (2.tr na sezeni, 2 lehatkove a 1 luzkovy) se odpojuje nejdriv, v Drazdanech. Po nich nasleduje razeni podobnych bloku na Amsterodam (Hanover), Kodan a nakonec nejbliz lokomotive je smerovka Berlin-vychodni nadrazi.

Luzkove vozy na Sycarsko maji ochotny cesky personal. Na rozdil od autorciny ulevy, ze jeji veci nikdo neukradl, nelze na takovou cestu vzdy spolehat. Pri nasem navratu se pani pruvodci kratce pred prijezdem do Decina rozbehla luzkovym vozem a hulakala na 2 "neprizpusobive" pasazery, kteri probehli vagonem a ve velkem spechu vystupovali v Decine. Hnevive se po ni divali. Pani pruvodci pak vysvetlila, ze v teto oblasti, kterou se projizdi pred 9 rano, se jeden musi mit zvlast na pozoru. V Bad Schandau tito pasazeri nastoupi, projdou vlakem a kde vidi, ze cestujici se po ranu nevenuji svym zavazadlum a zavazadla jsou v dosahu, shrabnou, co mohou.

My jsme v te dobe byli v kupe, ale pri snidani jsme otevreli dvere a v nich -nic netusici- jsme nechali na vnitrni strane (ted ven natocene) v drzatku zasunutou vstupni kartu do kupe. Takova by se nezvanym navstevnikum mohla nekdy v budoucnu hodit, aby si pri pripadnem nocnim vyletu dal do Nemecka mohli zkusit ktere kupe to otevre. Pani pruvodci kartu vcas vyzvedla a po jejim behu vagonem jsme okamzite pochopili jeji obezretnost.

+1/0
19.4.2014 7:54

V64l87a43d10i76m24í42r 10Š30t64ě40r73b30a 2102451162717

Že si učitelka neumí přečíst, že vlak se cestou dělí, nikoho nepřekvapí. Tím stejným vlakem, čistým (v době záplav - tak za složitějších podmínek pro dopravce) jsme jeli vloni 23.5. do Utrechtu. Bez přesedání, bez problémů a měli místenku k sezení, kterou jsme normálně koupili v pokladně. 

Někdo by ke své cestě potřeboval jednoho obsluhujícího člověka, který by mu celou cestu říkal, co, kdy a kde má nebo nemá udělat.

Musím na to znovu upozornit - učitelka. (diagnóza);-)

0/−2
14.4.2014 1:31
Foto

E88v37a 18Z92w67e11m45m76e46r 77T83a44u81e16r80o89v48á 3688665446217

Jojo, žily byly tři sestry. Jedná byla blbá, druhá ošklivá a ta třetí byla taky učitelka. Přeji hezký den!

0/0
14.4.2014 8:05

V65l81a53d93i85m15í21r 93Š26t80ě22r89b97a 2582521392377

Moje připomínka se netýkala vzhledu, ale schopnosti samostatného cestování. To nechce být vztahovačná.;-)

0/0
14.4.2014 9:26

Z96b86y97n33ě40k 46H58l65á48s57n59ý 3834817415779

Tak to teda byla cestaR^:-). Koukám, že diskuse je o zavazadlech, tak taky něco přidám. 18 let jezdím do práce do Brém. Moje zkušenosti s personálem Deutsche Bahn jsou jen kladné. Představte si, že když jsem v Dresden poprosil u Banhofmission o flastr na patu,( chytrák si vzal na cestu nový botky:-)), Tak jsem dostal nejen flastr, ale i malé kladívečko na rozklepání boty.

Personál pomáhá starým lidem s kufry, a dojde jim připomenout kdy mají vystoupit. Cestou z Mnichova do Prahy byla za Norimberkem výluka, muselo se přestoupit na autobus a asi 70 km přejet. Hned v Mnichově mladá informátorka DB, když zjistila že dost postarší australský pár má strach z přestupování v Norinberku, tak našla někoho kdo na ně dohlédně, tedy na mě se ženou. Pak ještě zaúkolovala průvodčí, aby dohlédla na nás. No v Norinberku stál každých 20 metrů nějakej nádražák s viditelnou vestou a několika jazyky naváděli cestujíci k autobusům. Tašku nechávám klidně v kupé, když vyrážím do restoránu, nebo na nádraží rychle vypálit zobák. Jedinkrát mi chtěli tašku ukrást a to v Pardubicích na nástupišti, kdy z předchozího rychlíku vystoupil slovák, vzal mojí tašku, která stála asi 5 m ode mne a klidně chtěl nastoupit zase do vlaku. (Prej už ho pustili :-)). Dodám, že i ČD se dost zlepšila, ale ještě to není ono.

+1/0
13.4.2014 19:56
Foto

E70v59a 32Z55w63e98m81m94e34r 81T29a95u70e54r82o57v38á 3598205716797

Většinou nejezdím tak naložená a věci si hlídám. Němci jsou precizní a úslužní. V Holandsku bych věci bez dohledu ale nenechala. Lidí tu ve vlacích jezdí moc. Jinak servis je tu super a vlaky jezdí pořád (s vyjímkou od půl centimetru sněhu výš.)

0/0
13.4.2014 20:25

J46a87n 35Š45t93o38č46e57k 5600205440494

Co se týče zavazadel - jste docela frajérka ;-D;-)R^, ale aspoň jste zjistila, že všechno je to o lidech. ;-). Myslím, že většina českého národa by ty zavazadla po tak dlouhé době bez dozoru ukradla ... taky jsem Čech, ale, když pozoruju tu dnešní českou morálku... RvRv. Jo a ještě jedna věc, hlavně, že jste dorazila do cíle zdravá, zdraví máme jenom jedno;-)

+1/0
13.4.2014 15:44
Foto

E44v28a 48Z35w96e74m38m24e90r 73T50a21u49e87r20o64v98á 3318335706697

Díky, zdraví mi slouží a štěstí také mám. Zatím mě okradli jen dvakrát, jednou ve Švédsku a jednou ve Španělsku. Máte pravdu, je to v lidech.

0/0
13.4.2014 20:29

T97o34m70á96š 19V69e70r44n47e72r 6709831567366

R^

0/0
13.4.2014 15:39

B35o44h32u41m84i81l56a 87M72a46j23e95r16o27v80á 4577391864

Už jenom ta odvaha opustit zavazadla

0/0
13.4.2014 15:01

Z73b79y46n93ě76k 37H86l15á66s78n53ý 3104797365919

Výhoda drahých vlaků je, že zloději na ně nemaj.:-)

0/0
13.4.2014 20:00



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.