Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Strašidla ze Spessartu

.. aneb jak jsem se v Německu poddala prvnímu dojmu a pak jsem neměla na zaplacení.

Jela jsem na víkend domů. Potřebovala jsem něco vyzvednout v Mnichově a tak jsem jela z Haagu jinou trasou než normálně. Nové trasy si užívám. Nové výhledy, jiná krajina, neokoukaná města a kolem dálnice jiné benzínky. Mezi Frankfurtem a Norimberkem jsem sice ještě nutně tankovat nepotřebovala, ale když se přede mnou objevila značka Tankstelle Spessart, zajela jsem tam. Zaujalo mě to jméno.

Pamatujete si film Strašidla ze Spessartu? Matně si ho vybavuji z dětství, trochu bláznivá německá komedie o loupežnících a krásné Francesce. Taková pohádka. Loupežníci ve Spessartu kradli a strašili v hospodě a na zámku, než je chytili a pro výstrahu zazdili. Pak už tam měl být navěky klid. Tedy alespoň do té doby, než při stavbě dálnice rozkopnou jejich nedobrovolný žalář a duchové loupežníků začnou opět tropit po okolí rotyku. No a tam, kde to rozkopli, tam museli postavili tu benzínku, kde jsem se já rozhodla někdy po půlnoci natankovat.

Benzínka byla úplně prázdná, nikde nikdo. Moje nádrž úplně prázdná nebyla, ale stejně jsem dotankovala. Když už jsem tam zastavila, tak ať se pak nemusím nikde jinde zdržovat. Protahujíc se po šestisetkilometrové štrece jsem se unaveně dobelhala dovnitř zaplatit. Vevnitř taky nikdo, jen za pokladnou stála holka, taková divná. Zrzavý odrost přebarvený načerno, dlouhé černé šaty, uši obalené piercingem a v puse dva zlaté zuby. "Číslo pět", říkám. "Číslo pět ještě tankuje", říká ona. Zmateně se ohlédnu, jestli jsem náhodou nenechala tankovací pistoli v nádrži, ale tak unavená jsem ještě nebyla. „Číslo pět netankuje“, dodávám už jistěji. „Číslo pět nemůže tankovat a zároveň stát u kasy na zaplacení“.

„Hmm, už zase“, povzdychne si holka. „Fritz, pojď sem a dojdi ven“, volá na svého kolegu. Zezadu vyleze Fritz, taky divný, v černém obleku, černé vousy snad kolem celé hlavy a šourá se ven. Fritz nemá zlaté zuby, ale zato kulhá. “No super“, pomyslím si. Co se tady děje?

Fritz se chvíli motá kolem stojanu číslo pět, pak se vrátí zpátky a říká: „To byl zase Otto“. Jaký Otto, divím se, ale čekám. Holka ukáže zlatý zuby a s úsměvem mi sdělí, že mají venku ducha. Říkají mu Otto a je to šprýmař. Povytahuje prý po nocích tankovací pistole ze stojanů. Hmm. Přebrala jsem si to, že jsem po natankovaní asi nenasadila tu pistoli zpátky do stojanu tak, jak se má. Ty lidi jsou fakt divný!

“Můžu už teď zaplatit?“

„Samozřejmě, bude to třicet pět euro“. Platím kartou, hotovost sebou nevozím, maximálně tak pár euro na kafe. Vložím kartu do platebního terminálu, vyťukám pin a nic. Zkusím to znova. Pin a zase nic. Ještě jednou a to samý. To je divný. Že by zase Otto? Holka mi asi čte myšlenky. „Kdepak, tady vevnitř duchy nemáme. Tady vevnitř nám to funguje! Vaše karta ale nefunguje. Máte ještě nějakou jinou?“ Bohužel nemám a v duchu si slibuju, že už mojí kreditku fakt nebudu nikomu půjčovat! „Máte nějakou hotovost?“. Vysypu na pult všechny své české a euro mince. “Hmm. Tak pojďte, zkusíme to ještě jednou.“ Vyťukávám znovu pin a začínám se cítít trapně. Je možné, že bych fakt neměla na účtu peníze? Vždyť jsem ho ten den kontrolovala! Proč jen u sebe nevozím alespoň nějakou hotovost! A proč jsem tady vůbec zastavovala!!

Transakce opět zamítnuta. Co teď? Nemůžu zaplatit. To je fakt ostuda! Zavolají na mě policii? Holka je ale klidná, nepřestává se usmívat a už se mi nezdá tak divná. Pak zavolá: “Fritz, pojď sem a dones formulář“. Fritz se zezadu vykulhá s formulářem a poprvé se usměje. Zmýlila jsem se. Má také zlatý zub. Stejně tak má i trpělivost a vyplní se mnou kontaktní údaje o mé osobě, mém voze, typu a ceně natankovaného paliva, napíše mi číslo jejich banky a formulář pro mě ofotí s tím, ať jim peníze pošlu hned, až budu mít. Už se mi nezdá tak divný. Když mu asi po sté s omluvou děkuji, odvětí: “ To se stane! Vždyť jsme jenom lidi!“

Ze Spessartu jsem odjížděla s hodinovým zpožděním a prvním německých dluhem. Dluh jsem druhý den zaplatila. Účet jsem měla ten večer díky jedné nezaúčtované transakci fakt prázdný. Jinak jsem ráda, že jsem na té benzínce natrefila na taková korektní a slušná "strašidla" a asi si brzy stáhnu ten film. Jsem zvědavá, jestli tam bude Fritz a Otto. A zrzavá holka..

 

Autor: Eva Zwemmer Tauerová | úterý 25.2.2014 9:17 | karma článku: 23,61 | přečteno: 1323x
  • Další články autora

Eva Zwemmer Tauerová

Medvědi nevědí

Na medvěda s baterkou aneb medvědi vědí, že turisti nemaj zbraně. A také o tom, že strach má velké nejen oči, ale i uši.

12.9.2018 v 23:23 | Karma: 15,38 | Přečteno: 578x | Diskuse| Cestování

Eva Zwemmer Tauerová

Majoránka a rum

Zapomeňte na New York, Sydney, Paříž nebo Londýn! Kde jste doma vám dojde na místě mnohem zajímavějším. A to v Lidlu v Lovosicích.

5.9.2018 v 21:04 | Karma: 26,02 | Přečteno: 1079x | Diskuse| Společnost

Eva Zwemmer Tauerová

Barevná škola

Prázdniny. Magické to slovo! U nás začínají dnes, tady v Nizozemí si ještě týden počkáme. Inu, jiná země, jiný mrav. Jiná země, jiná škola. Máte chuť podívat se na nizozemské gymnázium? Pojdťe se mnou na malou návštěvu.

30.6.2017 v 11:41 | Karma: 20,70 | Přečteno: 1775x | Diskuse| Společnost

Eva Zwemmer Tauerová

Multikulti polévka

Občas se po cestě z fitka domů stavuji tady u nás v haagském ghettu v takovém kebab-shoarma bufetu. Chodník a výlohu mají sice podělanou od holubů a ani vevnitř to není nic moc, ale maso dělají výborné.

27.6.2017 v 9:33 | Karma: 36,54 | Přečteno: 7535x | Diskuse| Společnost

Eva Zwemmer Tauerová

Japonská zahrada Clingendael

Barevně voňavé, květinové povídání o tom, jak holandská hraběnka asijskou perlu v anglickém parku ukryla.

26.6.2017 v 21:33 | Karma: 22,82 | Přečteno: 811x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Ani vás nepustí do haly. Podvodů při prodeji lístků na MS v hokeji přibývá

6. května 2024

Organizátoři i policie varují: Kupovat vstupenky na mistrovství světa v hokeji od někoho jiného než...

Katar plánuje vyhoštění lídrů Hamásu, ale není kam. Jordánsko je zpět nechce

6. května 2024

Premium Katar je místo, kde si lídři teroristické organizace Hamás léta užívali pětihvězdičkového luxusu....

Za bydlení politiků platíme tisíce, vládní byty a vily mnozí z nich nevyužívají

6. května 2024

Premium Stát jen za tento rok zaplatí za bydlení v Praze mimopražského ministra školství Mikuláše Beka...

Izrael zavřel hraniční přechod do Pásma Gazy. Humanitární pomoc tam končí

5. května 2024  14:36,  aktualizováno  22:53

Izraelská armáda v neděli oznámila, že po ostřelování uzavírá hraniční přechod Kerem Šalom, určený...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

  • Počet článků 36
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1623x
Češka do nedávna zatoulaná v Nizozemí a nyní přesazená do východního Německa. Toulám se i nadále ráda a hodně. Mám pár oblíbených míst doma i v Evropě. Táhne mě to i dál, ale jsem srab a bojím se v letadle. Zato ráda řídím. Po cestě ráda fotím, ráda se potkávám s místními lidmi a povídám si s nimi, ráda ochutnávám místní jídla, která se posléze snažím připravit doma a nutím své okolí, aby je se mnou zkoušelo. No, a s chutí dělám rovněž svojí práci, což je nikdy nekončící snaha přesvědčit děti ve škole, aby se ode mě naučily něco anglicky.