Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M87i48c52h32a59l 51M72i55l81l30e43r 9556852299652

s Phoenixem /luzkovym vozem jsme jeli vloni do Nemecka (ranni prestup na vlak do Parize) a po par tydnech opacne timtez vlakem z Basileje do Prahy. Bylo to na konci zaplav a vlak jel pomaleji az do Drazdan. Na rozdil od popisu v blogu, restauracni vuz pristavovali az k ranu ve Frankfurtu. Jidlo a piti se kupovalo z vozejku nebo od pruvodciho.

Kazdy vagon je oznaceny smerovkou. Uz z toho je jasne, ze vlak se cestou musi rozdelit na ruzne vetve. Na portalu Ceskych Drah, strana Razeni vlaku, EN 456/458 Phoenix je totez.  Vagony jsou razene chronologicky zemepisne odzadu. Zadni dva vagony, 2.trida na sezeni, smerovka Erfurt (kam si autorka zrejme sla sednout ) a blok 4 vagonu do Curychu (2.tr na sezeni, 2 lehatkove a 1 luzkovy) se odpojuje nejdriv, v Drazdanech. Po nich nasleduje razeni podobnych bloku na Amsterodam (Hanover), Kodan a nakonec nejbliz lokomotive je smerovka Berlin-vychodni nadrazi.

Luzkove vozy na Sycarsko maji ochotny cesky personal. Na rozdil od autorciny ulevy, ze jeji veci nikdo neukradl, nelze na takovou cestu vzdy spolehat. Pri nasem navratu se pani pruvodci kratce pred prijezdem do Decina rozbehla luzkovym vozem a hulakala na 2 "neprizpusobive" pasazery, kteri probehli vagonem a ve velkem spechu vystupovali v Decine. Hnevive se po ni divali. Pani pruvodci pak vysvetlila, ze v teto oblasti, kterou se projizdi pred 9 rano, se jeden musi mit zvlast na pozoru. V Bad Schandau tito pasazeri nastoupi, projdou vlakem a kde vidi, ze cestujici se po ranu nevenuji svym zavazadlum a zavazadla jsou v dosahu, shrabnou, co mohou.

My jsme v te dobe byli v kupe, ale pri snidani jsme otevreli dvere a v nich -nic netusici- jsme nechali na vnitrni strane (ted ven natocene) v drzatku zasunutou vstupni kartu do kupe. Takova by se nezvanym navstevnikum mohla nekdy v budoucnu hodit, aby si pri pripadnem nocnim vyletu dal do Nemecka mohli zkusit ktere kupe to otevre. Pani pruvodci kartu vcas vyzvedla a po jejim behu vagonem jsme okamzite pochopili jeji obezretnost.

+1/0
19.4.2014 7:54

V50l17a39d80i20m53í81r 68Š29t93ě27r75b61a 2832131282197

Že si učitelka neumí přečíst, že vlak se cestou dělí, nikoho nepřekvapí. Tím stejným vlakem, čistým (v době záplav - tak za složitějších podmínek pro dopravce) jsme jeli vloni 23.5. do Utrechtu. Bez přesedání, bez problémů a měli místenku k sezení, kterou jsme normálně koupili v pokladně. 

Někdo by ke své cestě potřeboval jednoho obsluhujícího člověka, který by mu celou cestu říkal, co, kdy a kde má nebo nemá udělat.

Musím na to znovu upozornit - učitelka. (diagnóza);-)

0/−2
14.4.2014 1:31
Foto

E39v51a 81Z93w53e53m39m57e37r 94T43a82u91e79r87o30v36á 3868945786107

Jojo, žily byly tři sestry. Jedná byla blbá, druhá ošklivá a ta třetí byla taky učitelka. Přeji hezký den!

0/0
14.4.2014 8:05

V61l36a43d65i83m12í65r 34Š95t92ě97r27b25a 2452551772837

Moje připomínka se netýkala vzhledu, ale schopnosti samostatného cestování. To nechce být vztahovačná.;-)

0/0
14.4.2014 9:26

Z56b62y85n51ě62k 26H85l34á46s12n47ý 3874417565259

Tak to teda byla cestaR^:-). Koukám, že diskuse je o zavazadlech, tak taky něco přidám. 18 let jezdím do práce do Brém. Moje zkušenosti s personálem Deutsche Bahn jsou jen kladné. Představte si, že když jsem v Dresden poprosil u Banhofmission o flastr na patu,( chytrák si vzal na cestu nový botky:-)), Tak jsem dostal nejen flastr, ale i malé kladívečko na rozklepání boty.

Personál pomáhá starým lidem s kufry, a dojde jim připomenout kdy mají vystoupit. Cestou z Mnichova do Prahy byla za Norimberkem výluka, muselo se přestoupit na autobus a asi 70 km přejet. Hned v Mnichově mladá informátorka DB, když zjistila že dost postarší australský pár má strach z přestupování v Norinberku, tak našla někoho kdo na ně dohlédně, tedy na mě se ženou. Pak ještě zaúkolovala průvodčí, aby dohlédla na nás. No v Norinberku stál každých 20 metrů nějakej nádražák s viditelnou vestou a několika jazyky naváděli cestujíci k autobusům. Tašku nechávám klidně v kupé, když vyrážím do restoránu, nebo na nádraží rychle vypálit zobák. Jedinkrát mi chtěli tašku ukrást a to v Pardubicích na nástupišti, kdy z předchozího rychlíku vystoupil slovák, vzal mojí tašku, která stála asi 5 m ode mne a klidně chtěl nastoupit zase do vlaku. (Prej už ho pustili :-)). Dodám, že i ČD se dost zlepšila, ale ještě to není ono.

+1/0
13.4.2014 19:56
Foto

E32v39a 39Z89w55e59m86m68e36r 90T13a98u49e83r73o63v52á 3748585136487

Většinou nejezdím tak naložená a věci si hlídám. Němci jsou precizní a úslužní. V Holandsku bych věci bez dohledu ale nenechala. Lidí tu ve vlacích jezdí moc. Jinak servis je tu super a vlaky jezdí pořád (s vyjímkou od půl centimetru sněhu výš.)

0/0
13.4.2014 20:25

J26a23n 19Š73t27o78č58e65k 5630865180614

Co se týče zavazadel - jste docela frajérka ;-D;-)R^, ale aspoň jste zjistila, že všechno je to o lidech. ;-). Myslím, že většina českého národa by ty zavazadla po tak dlouhé době bez dozoru ukradla ... taky jsem Čech, ale, když pozoruju tu dnešní českou morálku... RvRv. Jo a ještě jedna věc, hlavně, že jste dorazila do cíle zdravá, zdraví máme jenom jedno;-)

+1/0
13.4.2014 15:44
Foto

E50v12a 92Z15w25e86m38m95e75r 27T25a70u23e86r84o61v37á 3828445666977

Díky, zdraví mi slouží a štěstí také mám. Zatím mě okradli jen dvakrát, jednou ve Švédsku a jednou ve Španělsku. Máte pravdu, je to v lidech.

0/0
13.4.2014 20:29

T22o82m23á26š 79V81e42r17n19e70r 6379251897866

R^

0/0
13.4.2014 15:39

B42o71h70u46m58i70l74a 51M50a94j93e12r13o90v73á 4137361134

Už jenom ta odvaha opustit zavazadla

0/0
13.4.2014 15:01

Z72b94y52n88ě19k 91H98l17á56s62n67ý 3184547435969

Výhoda drahých vlaků je, že zloději na ně nemaj.:-)

0/0
13.4.2014 20:00





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.