Děkujeme za pochopení.
M33i84c40h63a86l 53M16i23l40l96e46r
s Phoenixem /luzkovym vozem jsme jeli vloni do Nemecka (ranni prestup na vlak do Parize) a po par tydnech opacne timtez vlakem z Basileje do Prahy. Bylo to na konci zaplav a vlak jel pomaleji az do Drazdan. Na rozdil od popisu v blogu, restauracni vuz pristavovali az k ranu ve Frankfurtu. Jidlo a piti se kupovalo z vozejku nebo od pruvodciho.
Kazdy vagon je oznaceny smerovkou. Uz z toho je jasne, ze vlak se cestou musi rozdelit na ruzne vetve. Na portalu Ceskych Drah, strana Razeni vlaku, EN 456/458 Phoenix je totez. Vagony jsou razene chronologicky zemepisne odzadu. Zadni dva vagony, 2.trida na sezeni, smerovka Erfurt (kam si autorka zrejme sla sednout ) a blok 4 vagonu do Curychu (2.tr na sezeni, 2 lehatkove a 1 luzkovy) se odpojuje nejdriv, v Drazdanech. Po nich nasleduje razeni podobnych bloku na Amsterodam (Hanover), Kodan a nakonec nejbliz lokomotive je smerovka Berlin-vychodni nadrazi.
Luzkove vozy na Sycarsko maji ochotny cesky personal. Na rozdil od autorciny ulevy, ze jeji veci nikdo neukradl, nelze na takovou cestu vzdy spolehat. Pri nasem navratu se pani pruvodci kratce pred prijezdem do Decina rozbehla luzkovym vozem a hulakala na 2 "neprizpusobive" pasazery, kteri probehli vagonem a ve velkem spechu vystupovali v Decine. Hnevive se po ni divali. Pani pruvodci pak vysvetlila, ze v teto oblasti, kterou se projizdi pred 9 rano, se jeden musi mit zvlast na pozoru. V Bad Schandau tito pasazeri nastoupi, projdou vlakem a kde vidi, ze cestujici se po ranu nevenuji svym zavazadlum a zavazadla jsou v dosahu, shrabnou, co mohou.
My jsme v te dobe byli v kupe, ale pri snidani jsme otevreli dvere a v nich -nic netusici- jsme nechali na vnitrni strane (ted ven natocene) v drzatku zasunutou vstupni kartu do kupe. Takova by se nezvanym navstevnikum mohla nekdy v budoucnu hodit, aby si pri pripadnem nocnim vyletu dal do Nemecka mohli zkusit ktere kupe to otevre. Pani pruvodci kartu vcas vyzvedla a po jejim behu vagonem jsme okamzite pochopili jeji obezretnost.
V88l59a75d51i76m93í91r 41Š11t93ě20r93b97a
Že si učitelka neumí přečíst, že vlak se cestou dělí, nikoho nepřekvapí. Tím stejným vlakem, čistým (v době záplav - tak za složitějších podmínek pro dopravce) jsme jeli vloni 23.5. do Utrechtu. Bez přesedání, bez problémů a měli místenku k sezení, kterou jsme normálně koupili v pokladně.
Někdo by ke své cestě potřeboval jednoho obsluhujícího člověka, který by mu celou cestu říkal, co, kdy a kde má nebo nemá udělat.
Musím na to znovu upozornit - učitelka. (diagnóza)
E31v98a 46Z98w53e93m69m26e36r 23T93a25u22e31r18o91v39á
Jojo, žily byly tři sestry. Jedná byla blbá, druhá ošklivá a ta třetí byla taky učitelka. Přeji hezký den!
Z33b74y90n26ě86k 44H81l17á11s22n89ý
Tak to teda byla cesta. Koukám, že diskuse je o zavazadlech, tak taky něco přidám. 18 let jezdím do práce do Brém. Moje zkušenosti s personálem Deutsche Bahn jsou jen kladné. Představte si, že když jsem v Dresden poprosil u Banhofmission o flastr na patu,( chytrák si vzal na cestu nový botky), Tak jsem dostal nejen flastr, ale i malé kladívečko na rozklepání boty.
Personál pomáhá starým lidem s kufry, a dojde jim připomenout kdy mají vystoupit. Cestou z Mnichova do Prahy byla za Norimberkem výluka, muselo se přestoupit na autobus a asi 70 km přejet. Hned v Mnichově mladá informátorka DB, když zjistila že dost postarší australský pár má strach z přestupování v Norinberku, tak našla někoho kdo na ně dohlédně, tedy na mě se ženou. Pak ještě zaúkolovala průvodčí, aby dohlédla na nás. No v Norinberku stál každých 20 metrů nějakej nádražák s viditelnou vestou a několika jazyky naváděli cestujíci k autobusům. Tašku nechávám klidně v kupé, když vyrážím do restoránu, nebo na nádraží rychle vypálit zobák. Jedinkrát mi chtěli tašku ukrást a to v Pardubicích na nástupišti, kdy z předchozího rychlíku vystoupil slovák, vzal mojí tašku, která stála asi 5 m ode mne a klidně chtěl nastoupit zase do vlaku. (Prej už ho pustili ). Dodám, že i ČD se dost zlepšila, ale ještě to není ono.
E68v24a 85Z13w75e72m32m62e56r 61T80a70u32e18r63o75v72á
Většinou nejezdím tak naložená a věci si hlídám. Němci jsou precizní a úslužní. V Holandsku bych věci bez dohledu ale nenechala. Lidí tu ve vlacích jezdí moc. Jinak servis je tu super a vlaky jezdí pořád (s vyjímkou od půl centimetru sněhu výš.)
J54a17n 96Š33t55o81č66e58k
Co se týče zavazadel - jste docela frajérka , ale aspoň jste zjistila, že všechno je to o lidech. . Myslím, že většina českého národa by ty zavazadla po tak dlouhé době bez dozoru ukradla ... taky jsem Čech, ale, když pozoruju tu dnešní českou morálku... . Jo a ještě jedna věc, hlavně, že jste dorazila do cíle zdravá, zdraví máme jenom jedno
E18v35a 10Z14w81e38m65m63e32r 24T57a27u76e98r11o22v43á
Díky, zdraví mi slouží a štěstí také mám. Zatím mě okradli jen dvakrát, jednou ve Švédsku a jednou ve Španělsku. Máte pravdu, je to v lidech.
B67o30h23u42m29i54l87a 64M95a61j52e78r52o14v67á
Už jenom ta odvaha opustit zavazadla
Z49b27y54n76ě18k 95H21l22á27s60n84ý
Výhoda drahých vlaků je, že zloději na ně nemaj.
- Počet článků 36
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1623x